تکنولوژی Blockchain - بلاکچین - چیست ؟

دوشنبه 2 مهر 1397
21:19
admin

بلاکچین همان اینترنت جدید است ؟

بلاکچین بدون شک یک اختراع یونیک و بی نظیر است. این تکنولوژی ساخته یک گروه یا شخص ناشناس است که با نام pseudonym شناخته می شود یا می شوند ! اما Blockchain به مرور زمان تبدیل به چیزی عمیق تر شد. امروز خیلی ها این سوال رو از من می پرسند که بلاک چین چیست ؟ در این مقاله که توسط تیم طراحی سایت پرنا نوشته شده است می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم.

با توزیع اطلاعات دیجیتال ( نه کپی شدن ) بلاک چین موفق به ساخت نوعی اینترنت جدید شده است. این تکنولوژی برای اولین بار توسط گروهی که بیت کوین رو ایجاد کرده ساخته شده است. تیم سازنده این تکنولوژی هم اکنون به دنبال راهی برای استفاده از بلاک چین در سایر تکنولوژی های موجود است.

به بیت کوین طلای دیجیتال گفته می شود ، چرا ؟ چون تا به امروز ارزش این -ارز - به 9 میلیارد دلار می رسد. علاوه بر آن بلاکچین می تواند در سایر کالای های دیجیتالی به کار برود. مانند اینترنت یا حتی ماشین شما ... شما نیاز ندارید تا با نحوه کار Blockchain آشنا باشید تا از آن استفاده کنید. هر چند اگر کمی در خصوص این تکنولوژی بدانید متوجه خواهید شد که چرا به آن انقلابی می گویند. امیدواریم از این مقاله لذت ببرید ...

یک پایگاه داده توزیع شده

در بلاکچین ، به جای اینکه اطلاعات در یک پایگاه داده مانند طراحی سایت حرفه ای و ... ذخیره شوند ، در هزاران کامپیوتر موجود در جهان ثبت می شود و به طور منظم نیز آپدیت می شود. بنابراین داده های ی که بر روی بلاک چین نگهداری می شوند در تعداد زیادی دیتابیس توزیع و به طور مداوم به روز می شوند. این کار مزایایی را در پی دارد. ابتدا اینکه تمامی اطلاعات در یک مکان ذخیره نمی شوند ، یعنی اطلاعات کاملا عمومی هستند. علاوه بر به متمرکز نبودن داده ، هیچ هکری امکان دسترسی به اطلاعات را نخواهد داشت !

طول عمر و نیرومندی بلاکچین

فناوری بلاکچین کاملا بر اساس نیرومندی ایجاد شده است. با ذخیره سازی اطلاعات در میلیون کامپیوتر موجود در جهان

1- هیچ شخص ، دولت و کمیته ای توانایی کنترل داده ها و سواستفاده از آن و طراحی سایت آن را نخواهد داشت.

2- هیچ نقطه ضعفی در آن وجود ندارد !

بیتکوین در سال 2008 ایجاد شد . از آن موقع تا به حال بدون مشکل جدی عمل کرده است. یعنی هیچ مشکلی از قبیل هک شدن و ... برای آن ایجاد نشده است.

شفاف و خراب نشدنی !

شبکه بلاکچین با رضایت و موافقت عمومی به کار خود ادامه داده است. این سیستم هر 10 دقیقه خودش را چک می کند تا در صورت بروز مشکل آن را اصلاح کند. تکنولوژی Blockchain هر تراکنشی را که در طول این ده دقیقه انجام شده است را با سیستم خود تطبیق می دهد. هر کدام از این تراکنش ها یک بلاک نامیده می شوند.

1- تمامس اطلاعات کاملا شفاف و به صورت عمومی در کامپیوتر های مختلف ذخیره می شوند.

2-اختلال در عملکرد و تلاش برای هک یا سواستفاده از اطلاعات در این شبکه غیر ممکن است.

طراحی سایت ارزان

ادامه دارد ...

طراحی سایت پرنا


[ بازدید : 181 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به parnasite است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]