10 اشتباه کشنده در طراحی سایت

پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397
17:57
admin

اشتباهات طراحی سایت

امروز در طراحی سایت پرنا ، در خصوص نکات کوچک موفقیت سایت شما صحبت می کنیم. این مقاله در خصوص 10 اشتباهی است که شما هیچوقت نباید در زمان طراحی سایت انجام دهید. این نکات را رعایت کنید تا از رقبا پیشی گیرید.

1- غیر فعال کردن دکمه back در مرورگر :

سال ها پیش ، برنامه نویسان شیطانی :) راهی برای غیر فعال کردن دکمه back مرورگر پیدا کردند. شما مطمئنا با طراحی وب سایت هایی مواجه شده اید که هنگامی که قصد داشتید با زدن این دکمه ، به گوگل بازگردید به یک صفحه نا خواسته ریدایرکت شده اید یا با پیغام هایی از قبلی " آیا مطمئن اید که می خواهید خارج شوید " و... رو به رو شده اید . یا یک پاپ آپ بزرگ جلوی چشم شما باز می شود و ...

توصیه ما ، هیچ وقت این کار را انجام ندهید چون بازدیدکنندگان به شدت از آن متنفرند و احتما هیچ وقت به سایت شما باز نخواهند گشت.

2- پخش کردن اطلاعات مهم در چند صفحه :

زمانی ، هر کدام از اطلاعات ، درباره ما ، خدمات ما ، اطلاعات تماس و ... همگی در صفحات متفاوتی قرار داشتند. این کار در آن زمان جذاب بود.

در حال حاضر این کار به شدت خسته کننده و بی خود است ! پس اطلاعات اساسی و مهم را در یک صفحه جمع آوری کنید.

3- شماره تلفن و آدرس را در دید نگذاشتند :

اگر شما چیزی را به فروش برسانید ، باید اطلاعات تماس را همیشه در دسترس مشتری قرار دهید. این اطلاعات باید در تمامی صفحات شما دیده شوند. برای مثال می توانید از منو های چسبیده استفاده کنید یا هرچیزی که دوست دارید .

4-لینک های خراب :

لینک ها خراب ، لینک هایی که با کلیک روی آنها اتفاقه خاصی نمی افتاد ، لینک هایی که به صفحه 404 ریدایرکت می شوند ، نوعی از شکجنه های اینترنتی هستند. وب سایت را به صورت هفتگی چک کنید. ببینید لینک ها به جایی که قرار است وصل هستند. در صورت بروز این مشکلات بی درنگ آنها را رفع کنید.

5- سرعت کم سایت :

سرعت کم طراحی سایت ارزان ، یعنی از سایت من بازدید نکنید ! بار ها این موضوع را در مقالات مختلف شرح داده ایم.اگر وب سایت بالای 5 ثانیه لود شود بیش از 90 درصد بازدیدکنندگان آن را ترک می کنند. در صورت سرعت کم ، بالافاصله این مشکل را رفع کنید.

میتوانید این دو مقاله را بخوانید

۷ راه افزایش سرعت وب سایت ( قسمت اول)

۷ راه افزایش سرعت وب سایت ( قسمت دوم)

6- اطلاعات فسیل شده :

این موضوع واقعا عجیب است ، ولی بسیاری از وب سایت ها از محتوای قدیمی و مرده استفاده می کنند. مطمئن شوید و محتوای به روز استفاده می کنید. وب سایت را هر روز آپدیت کنید تا به نتایج بهتری برسید. علاوه بر ان حتما از محتوای تصدیق شده استفاده کنید.

7- منو (navigation ) ضعیف :

اینترنت به دنبال سرعت است . این موضوع آزاردنده است که قادر نباشید به آسانی به اطلاعاتی که لازم است دسترسی پیدا کنید. اگر این موضوع در طراحی سایت شما صدق کند ، بازدیدکنندگان به آسانی به سمت رقبا خواهند رفت. تصور کنید برای این که مشتری به اطلاعات مورد نظر دسترسی پیدا کند ، باید از چندی صفحه بگذرد و لینک های متفاوتی را بفشارد ! تا به هدف برسد. مطمئنا این کار لذت بخش نیست. صفحات و اطلاعات مهم را همیشه در منو قرار دهید

8-رنگ ها و فونت های متفاوت بسیار :

صفحه را بی خود و بی جهت شلوغ نکنید. استفاده از رنگ ها و فونت های متفاوت در صفحه صرفا باعث سردرگمی بازدیدکننده می شود. هدف شما را طراحی سایت ارزان نشان دادن ثبات و برند شماست ، نه این که شما هنرمند هستید !

9- صفحات یتیم ! :

مطمئن شوید که تمامی صفحات شما ، به نوعی با هم لینک شده اند. گاهی اوقات کاربران به صفحاتی می روند که از بقیه سایت ایزوله هستند ! و امکان دسترسی به ان ها به آسانی ممکن نیست. علاوه بر آن حتما لینک صفحه اصلی و همینطور back ا تمامی صفحات به کار ببرید.

10- لینک نکردن سایت به صفحات اجتماعی :

تقریبا تمامی کسب و کار های اینترنتی صفحات اجتماعی خود را دارند . این صفحات شامل تلگرام ، اینستاگرام ، لینکدین و ... هستند. لینک دسترسی به صفحات اجتماعی را حتما در سایت خود قرار دهید.

طراحی سایت پرنا



[ بازدید : 148 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به parnasite است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]