شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

parnasite

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

چند مثال از اهداف و استراتژی های مناسب برای یک سایت

استراتژی های مناسب برای یک سایت

اینکه بگویید من یک طراحی سایت بهتر می خواهم ، دقیقا به این مفهوم است که یک کسب و کار بهتر می خواهید. قصد دارید بهره وری را افزایش دهید ؟ به دنبال سود بیشتر هستید ؟ شاید هم می خواهید رضایت مشتری ها را بالا ببرید. این سوالات می تواند مفاهیم متفاوتی برای مردم داشته باشد. نکته این جاست، تنها داشتن این ایده که یک سایت بهتر می خواهید نمی تواند کمک شایانی به شما بکند ! البته بیشتر مردم پس از صرف هزینه متوجه این مهم خواهد شد.

اهداف سایت هوشمندانه هستند ؟

برای تعیین هدف سایت شما باید از قانون S.M.A.R.T استفاده کنید . این قانون مخفف کلمات Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Timely می باشد که به ترتیب به معنای دقیق ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، مرتبط و به موقع است. مدیران خوب همیشه با آمار و ارقام سروکار دارند. اهداف شما باید شفاف و متمرکز بر کسب و کار شما باشد وگرنه شکست خواهند خورد.

چند مثال از اهداف هوشمندانه :

حال که متوجه منظور ما از اهداف هوشمندانه شدید ، نگاهی به رایج ترین اهداف سایت برای دپارتمان های مختلف می اندازیم.

  • بازاریابی - افزایش ترافیک ، تعیین چشم انداز جدید و بهبود رابطه با مشتریان فعلی
  • فروش - بهبود فروش با پشتیبانی از تیم فروش و و بهبود روابط
  • پشتیبانی مشتری - افزایش رضایت مشتری با بهبود خدمات پشتیبانی
  • وبمسترها - راحت تر شدن کار تولید محتوای قوی و تازه

اهداف بازاریابی طراحی وب سایت

بخش بازاریابی اصولا قصد دارد تا چشم انداز های جدید را جذب و درگیر کند ، استراتژی سایت را تعیین کند ، برند کمپانی را بهبود بخشد و آگاهی عمومی را از طراحی سایت شما بالا ببرد . برخی از مثال های اهداف بازاریابی وب سایت :

کشف بازار های دست نخورده :

این هدف یکی از مهم ترین و قابل بحث ترین ها برای شرکت هایی است که تمام تلاششان روی کشف بازار جدید و دست نخورده مشتریان بالقوه است. تلاش این هدف بهبود فروش با بهبود بازارایابی روی این قسما های کشف نشده بازار است. برای اندازه گیری بهتر توصیه میکنیم فروشی که از این طریق به دست می آورید را با درصد اندازه گیری کنید.

میزان آگاهی مردم از سایت شما :

این هدف به این موضوع اشاره داره که طراحی سایت ارزان شما تا چه حد در بین مردم شناخته شده است و آیا محصولات و خدمات جدید شما به خوبی به کاربرانتان معرفی می شود ؟

اهداف فروشگاه های آنلاین

تمامی تمرکز و اهداف فروشگاه های آنلاین بر روی بهبود فروش متمرکز می شود که باید هم همینطور باشد. چند مثال از اهداف وب سایت های فروشگاهی

بهبود فروش !

این هدف سایت محبوب ترین در تمامی فروشگاه های آنلاین است که محصولات یا خدماتشان را به فروش برسانند. در این حوزه هم پیشنهاد ما اندازه گیری فروش بر اساس درصد است. برای مثال فروش ماهیانه 20% افزایش یافته است.

بهبود نرخ تبدیل فروش

نرخ تبدیل توانایی طراحی سایت در تبدیل یک بازدیدکننده به مشتری است. این هدف بیشتر به کار فروشگاه هایی می آید که قصد دارند تمامی بار فروش را بر دوش وب سایت قرار دهند. این هدف می تواند در خصوص آنالیز کیفیت ترافیک بازدید کنندگان نیز به شما کمک کند. قبل از تعیین این هدف شما می بایست نرخ فعلی تبدیل سایت را بدانید.

بهبود پشتیبانی فروش

اگر نقش طراحی سایت حرفه ای شما بهبود رابطه با مشتری و همچنین پشتیبانی در حین فرایند فروش است این هدف می تواند به کار شما بیاید.شاید کمی عجیب باشد که هدف اصلی سایت فروش نیست بلکه بهبود رضایت مندی مشتری است . این موضوع می تواند به بازاریابی آفلاین شما کمک شایانی بکند و مشتریان راضی برای شما بازار های جدید خلق کنند.

بیشتر بخوانید

طراحی سایت پرنا

تکنولوژی Blockchain - بلاکچین - چیست ؟

بلاکچین همان اینترنت جدید است ؟

بلاکچین بدون شک یک اختراع یونیک و بی نظیر است. این تکنولوژی ساخته یک گروه یا شخص ناشناس است که با نام pseudonym شناخته می شود یا می شوند ! اما Blockchain به مرور زمان تبدیل به چیزی عمیق تر شد. امروز خیلی ها این سوال رو از من می پرسند که بلاک چین چیست ؟ در این مقاله که توسط تیم طراحی سایت پرنا نوشته شده است می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم.

با توزیع اطلاعات دیجیتال ( نه کپی شدن ) بلاک چین موفق به ساخت نوعی اینترنت جدید شده است. این تکنولوژی برای اولین بار توسط گروهی که بیت کوین رو ایجاد کرده ساخته شده است. تیم سازنده این تکنولوژی هم اکنون به دنبال راهی برای استفاده از بلاک چین در سایر تکنولوژی های موجود است.

به بیت کوین طلای دیجیتال گفته می شود ، چرا ؟ چون تا به امروز ارزش این -ارز - به 9 میلیارد دلار می رسد. علاوه بر آن بلاکچین می تواند در سایر کالای های دیجیتالی به کار برود. مانند اینترنت یا حتی ماشین شما ... شما نیاز ندارید تا با نحوه کار Blockchain آشنا باشید تا از آن استفاده کنید. هر چند اگر کمی در خصوص این تکنولوژی بدانید متوجه خواهید شد که چرا به آن انقلابی می گویند. امیدواریم از این مقاله لذت ببرید ...

یک پایگاه داده توزیع شده

در بلاکچین ، به جای اینکه اطلاعات در یک پایگاه داده مانند طراحی سایت حرفه ای و ... ذخیره شوند ، در هزاران کامپیوتر موجود در جهان ثبت می شود و به طور منظم نیز آپدیت می شود. بنابراین داده های ی که بر روی بلاک چین نگهداری می شوند در تعداد زیادی دیتابیس توزیع و به طور مداوم به روز می شوند. این کار مزایایی را در پی دارد. ابتدا اینکه تمامی اطلاعات در یک مکان ذخیره نمی شوند ، یعنی اطلاعات کاملا عمومی هستند. علاوه بر به متمرکز نبودن داده ، هیچ هکری امکان دسترسی به اطلاعات را نخواهد داشت !

طول عمر و نیرومندی بلاکچین

فناوری بلاکچین کاملا بر اساس نیرومندی ایجاد شده است. با ذخیره سازی اطلاعات در میلیون کامپیوتر موجود در جهان

1- هیچ شخص ، دولت و کمیته ای توانایی کنترل داده ها و سواستفاده از آن و طراحی سایت آن را نخواهد داشت.

2- هیچ نقطه ضعفی در آن وجود ندارد !

بیتکوین در سال 2008 ایجاد شد . از آن موقع تا به حال بدون مشکل جدی عمل کرده است. یعنی هیچ مشکلی از قبیل هک شدن و ... برای آن ایجاد نشده است.

شفاف و خراب نشدنی !

شبکه بلاکچین با رضایت و موافقت عمومی به کار خود ادامه داده است. این سیستم هر 10 دقیقه خودش را چک می کند تا در صورت بروز مشکل آن را اصلاح کند. تکنولوژی Blockchain هر تراکنشی را که در طول این ده دقیقه انجام شده است را با سیستم خود تطبیق می دهد. هر کدام از این تراکنش ها یک بلاک نامیده می شوند.

1- تمامس اطلاعات کاملا شفاف و به صورت عمومی در کامپیوتر های مختلف ذخیره می شوند.

2-اختلال در عملکرد و تلاش برای هک یا سواستفاده از اطلاعات در این شبکه غیر ممکن است.

طراحی سایت ارزان

ادامه دارد ...

طراحی سایت پرنا

روانشناسی در طراحی سایت ، اثر رنگ ها ، فضای خالی و تایپوگرافی بر سایت شما

روانشناسی در طراحی سایت

طراحی سایت بی نظیر صرفا یک سایت زیبا با محتوای خوب نیست . وقتی بازدیدکنندگان وارد سایت شما می شوند . احساساتی راجع به سایت و شرکت شما در آنها به وجود می آید. اینکه این احساسات مثبت یا منفی باشند کاملا در دستان شماست و شما کار طراحی سایت را به هیچ عنوان نباید سرسری بگیرید.

در سال های گذشته ، یک دانش ثابت در اختیار طراحان وب سایت بود که با کمک آنها قادر به اجرای روانشناسی در طراحی سایت بودند . برای رسیدن به این مهم ، طراح باید تفاوت المان های سایت با نحوه چینش آنها را برای اثر گذاری بهتر بداند.تیم تحریریه طراحی سایت پرنا در این مقاله ، راجع به 4 نقطه که بیشترین تاثیر را بر بازدیدکنندگان خواهند داشت صحبت می کنیم.

این موارد ، نکاتی هستند که با استفاده از آنها می توانید کاربران را از لحاظ احساسی تحریک کنید تا دوباره علاقه داشته باشند تا به سایت شما بازگردند.

محتوا

برای سایت ها ، محتوا همان چیزی هست که شما می بینید. بازدیدکنندگان به سایت شما می آیند تا به اطلاعات دسترسی داشته باشند. طراحی سایت به صورت تخصصی و منطقی به آنها کمک می کند تا آسان تر به داده ها دست یابند. چند سال قبل ، دیدن صفحات بسیار طولانی متداول و مخالف روانشناسی در طراحی سایت بود . مقاله ها و متن هایی حتی تا 10000 کلمه و بیشتر هم می رفتند. نتیجه چه بود ؟ پیدا کردن محتوایی که کاربر به دنبال آن بود بسیار خسته کننده بود.

امروزه ، داده ها باید مرتب و ادیت شده باشند تا بین زیبایی ، آسان پیدا شدن و خسته نکردن کاربر یک تعادل به وجود آید. محتوایی که شما تولید می کنید ، نمای شرکت شماست . اگر این محتوا به درستی شما را معرفی نمی کند چندان موفق نخواهید شد.

روانشناسی در طراحی سایت ، رنگها در طراحی سایت ، روانشناسی در طراحی وب سایت ، طراحی سایت بی نظیر ، فلسفه طراحی سایت

محتوای خود تمیز ، مرتب شده تولید کنید. محتوا باید به آسانی قابل خواندن باشد ، و به بازدیدکننده احساس خوبی بدهد.

فضای خالی

نحوه چینش المان های یک سایت می تواند به شدت احساسات یک بازدیدکننده را بر اساس روانشناسی در طراحی سایت تحت تاثیر قرار دهد. جای گذاری منظم عناصر باید یکی از اولویت های هر طراحی سایت باشد. اما در حین انجام اینکار نباید فضا های خالی را فراموش کنید. اگر با مقوله فضای خالی آشنا نیستید ، منظور فضاهای سفیدی در سایت است که هیچ نوشته ، المان گرافیکی و ... در آن قسمت ها وجود ندارد. فضای خالی نقش بسیار مهمی در طراحی سایت ایفا می کند ، زیرا این قسمت ها مانند استراحت گاهی برای بازدیدکننده هستند تا برای چند لحظه احساس آرامش کنند.

روانشناسی در طراحی سایت ، رنگها در طراحی سایت ، روانشناسی در طراحی وب سایت ، طراحی سایت بی نظیر ، فلسفه طراحی سایت

به زبان دیگر ، اگر یک بازدیدکننده به سایت شما بیاید و در هر پیکسل سایت ، نوشته ، المان های متفاوتی را مشاهده کند دچار احساس خفگی می شود و احساس راحتی نخواهد کرد.

رنگ ها

روانشناسی در طراحی سایت ، رنگها در طراحی سایت ، روانشناسی در طراحی وب سایت ، طراحی سایت بی نظیر ، فلسفه طراحی سایت

زمانی که کار طراحی سایت حرفه ای آغاز می شود ، رنگ ها معمولا همان رنگ سازمانی یا لوگو شرکت است که توسط مدیر یا هر شخص دیگری به طراح سایت دیکته می شود. اما این رنگ ها چگونه استفاده شوند که به بازدید کننده حس خوبی القا کنند ؟اکثر اوقات رنگ سفید ، مشکی ، خاکستری به همراه رنگ های اصلی سایت در طراحی آن استفاده می شود.

علاوه بر آن استفاده از هر رنگ می تواند یک م مفهوم برای کسب و کار شما داشته باشد. رنگ های آبی ، سبز و بنفش برای دعوت بازدید کننده به انجام کاری و ایجاد حس اطمینان در ویاستفاده می شوند. رنگ های زرد ، نارنجی و قرمز برای گرم کردن و ایجاد توجه در بازدیدکننده استفاده می شوند. اما هم چنین می توانند احساسات منفی مثله اضطراب و خشم را فعال کنند.

با استفاده از نکات بالا و خواندن این مقاله ، معنی و مفهوم هر رنگ را بهتر متوجه خواهید شد. استفاده از سایه ها و ... برای محو کردن رنگ ها نیز فراموش نشود. نباید خط و مرز ها کاملا مشخص باشند.

تایپوگرافی

روانشناسی در طراحی سایت ، رنگها در طراحی سایت ، روانشناسی در طراحی وب سایت ، طراحی سایت بی نظیر ، فلسفه طراحی سایت

در نهایت ، تایپوگرافی می تواند احساسات و عوطف بسیاری را در بر اساس روانشناسی در طراحی سایت بازدیدکننده بیدار کند. با تشکر از CSS3 امروزه ما می توانید با قدرت بسیار بیشتری بر روی متون احاطه داشته باشیم و قادر باشیم هر کاری که ممکن است با آن انجام دهیم ! امروزه نیازی نیست که از تعداد محدودی فونت ، یکی را انتخاب کنیم ( برای زبان فارسی در ابتدا فقط Tahoma و Arial موجود بود ! ) هزاران نوع فونت زیبا برای به کمال رساندن تایپوگرافی موجود است.

علاوه بر زیبایی و تطابق با کسب و کار ما ، نکته مهم دیگر نحوه نمایش متون است. بگذارید بیشتر توضیح دهیم. فاصله ببین هر کلمه با کلمه بعدی ، فاصله بین خطوط نوشته ، فاصله بین عناوین و متن است. فضای خالی بین پاراگراف ها ، تعداد کلمه های یک جمله و .... همه و همه در حوزه تایپوگرافی قرار می گیرد.

روانشناسی در طراحی سایت ، رنگها در طراحی سایت ، روانشناسی در طراحی وب سایت ، طراحی سایت بی نظیر ، فلسفه طراحی سایت

نتیجه :

اغلب مواقع ، انتخاب روانشناسی درست برای طراحی سایت ارزان بر عهده طراح قرار دارد. اما آشنایی با برخی موارد پایه و مقدماتی می تواند به شما کمک کند تا با دقت بیشتری کار طراح را زیر نظر داشته باشید و پروژه خود را بهتر اداره کنید.

علیرغم رعایت تمامی موارد فوق ، لوگوی سایت هم در حوزه روانشناسی سایت قرار می گیرد.

موفق باشید

طراحی سایت پرنا

آموزش سئو سریع برای تازه کاران ، چگونه سریع رتبه خوبی بگیریم ؟ (قسمت سوم )

آموزش سئو سریع وب سایت برای تازه کاران (قسمت سوم )

طراحی سایت پرنا در این مقاله به ادامه مقاله " سئو سریع وب سایت " می پردازد.

در قسمت قبل در خصوص فاکتور های اصلی موتور های جست و جو برای رتبه بندی صحبت کردیم.

و در خصوص نکاتی که شما برای بهبود سئو باید انجام دهید مطالبی ارائه کردیم . در خصوص هاستینگ و برنامه نویسی و کد های تمیز نکاتی گفتیم.

آموزش سئو سریع برای تازه کاران ، چگونه سریع رتبه خوبی بگیریم ؟

آموزش سئو سریع برای تازه کاران ، چگونه سریع رتبه خوبی بگیریم ؟(قسمت دوم )

و حال ادامه مقاله ...

#3 طراحی

در حالی که طراحی سایت ( منظور ظاهر و قالب است ) برای موتور های جست و جو مهم نیست ، چینش عناصر و از همه مهمتر منوی شما می تواند به طور غیر مستقیم بر روی سئو تاثیر بگذارد.

سئو سریع وب سایت , آموزش سئو سریع وب سایت , سئو وب سایت برای تازه کاران , سئو مبتدی وب سایت , سئو وب سایت آسان

برای مثال در تصویر بالا ، در صورت بازدید سایت در حالت گوشی ، بالافاصله با فرم ثبت نام رو به رو خواهید شد که آزارهنده است.

#4 محتوا

مردم چرا به وسیله موتور های جست و جو به طراحی سایت حرفه ای شما می آیند ، برای اینکه به دنبال محتوا هستند. توانایی تولید محتوایی که نیاز های مردم را بر آورده کند میزان موفقیت دائمی شما در حوزه سئو را تعین خواهد کرد.

#5 سئو در صفحات سایت

سئو صفحات ، اصول و قواعدی هستند که شما برای رسیدن به موفقیت باید در تمامی صفحات سایت به کار ببرید.

متاسفانه این قواعد میانبر و راه سریع ندارند . شما باید مصمم باشید ولی بعد از اینکه به نتیجه رسیدید موضع شما بسیار قدرتمند خواهد بود .

این لیست کار هایی است که باید رعایت کنید :

URL صفحات : باید کامل ، قابل خواندن و شامل کلمه کلیدی اصلی شما باشد.

www.yoursite.com/your-page-URL

عنوان سئو :

عنوان سئو همان چیزی است که با رنگ آبی در صفحه لیست موتور های جست و جو آورده می شود.

این عنوان هم باید کامل ، قابل خواندن و شامل کلمه کلیدی اصلی شما باشد.

سئو سریع وب سایت , آموزش سئو سریع وب سایت , سئو وب سایت برای تازه کاران , سئو مبتدی وب سایت , سئو وب سایت آسان

تگ ها H :

یکی از مهمترین اصول سئو طراحی سایت ! عنوان اصلی باید حتما تگ

باشد . بنا بر اقتضا از سایر تگ ها (

... ) نیز حتما استفاده کنید.

محتوا :

یکتا و بی همتا ( کپی نشده ) ، مفید و سودمند و از همه مهمتر اینکه در خصوص یک موضوع خاص باشد.

کلمات کلیدی :

کلمات کلیدی را در عنوان سئو ، و URL به کار ببرید. پس از ان در هر پاراگراف یک بار از آن استفاده کنید ( به صورت درست ! )

استفاده از عکس ها :

در میان متن ها برای تنوع از عکس های مربوط استفاده کنید. قبل از ان حتما آن ها را بهینه کنید.

متن جایگزین عکس ها فراموش نشود.

لینک ها میان سایتی ! :

مقالاتی که به هم مرتبط هستند را وصل کنید .

بهینه سازی برای موبایل : علاوه بر اهمیت واکنشگرا بودن سایت ، از لحاظ حجم و سرعت نیز سایت ها باید بهینه باشند.

با طراحی سایت منطبق بر سئو ، بسیاری از این قدم ها برای شما انجام خواهند شد.

معنی محتوای با ارزش چیست ؟

امروزه ساخت محتوای با ارزش به یکی از سخت ترین چالش های ممکن برای طراحی سایت ارزان تبدیل شده است.

زیرا شما برای موفقیت باید ، از منابعی که اطلاعات محدودی از آنها در دسترس است ، محتوای با ارزش و به صورت مستمر تهیه کنید.

برای تولید محتوا نکات زیر را رعایت کنید.

با ارزش -

محتوای شما باید چیزی مفید برای ارائه داشته باشد که بازدیدکنندگان نظیر آن را پیدا نکنند.

ارزش لینک دادن را داشته باشد -

محتوای شما اگر ارزشمند باشد ، سایر سایت ها با لینک دادن ، شما را به عنوان منبع معرفی خواهند کرد.

قابلیت share کردن -

با ارائه محتوای جالب ، مردم رغبت بیشتر برای به اشتراک گذاشتن آن با دوستان و آشنایان پیدا خواهد کرد.

بهینه سازی شده -

علاوه بر رعیات اصول بالا ، محتوا باید طبق اصول ، با سرعت لود خوب و طراحی جالب ارائه شود.

موفق باشید

پایان

طراحی سایت پرنا


آموزش سئو سریع برای تازه کاران ، چگونه سریع رتبه خوبی بگیریم ؟

آموزش سئو سریع برای تازه کاران

امروز در طراحی سایت پرنا باز هم در مورد سئو سریع صحبت می کنیم . در این مقاله کمی موضوعاتی را که قبلا شرح داده ایم جزئی تر بررسی خواهیم کرد.

سئو سریع برای هر کسب و کاری جذاب است ،ولی شما به عنوان یک استارت آپ یک چالش سخت در پیش دارید.

شما باید سریع اثرگذار باشید ، موانع را از سر راه بردارید و به سوددهی برسید قبل از اینکه بودجه خود را تمام شده ببینید.

به همین دلیل است که خیلی از کسب و کار ها به دنبال میانبری برای این مهم هستند ، دوست دارند تا با پیدا کردن یک میانبر سریع زودتر به موفقعیت برسند.

متاسفانه گوگل کمی روی میانبر ها سخت گیر است :) و کلا دست به تنبیه خوبی دارد.

اگر میخواهید از نحوه تنبیه شدن توسط گوگل بیشتر اطلاعات کسیب کنید این دو مقاله را بخوانید.

الگوریتم پاندای گوگل (گوگل پاندا ) چیست ؟

الگوریتم پنگوئن گوگل (گوگل پنگوئن ) چیست ؟

در این مقاله ما قصد داریم توضیح دهیم که چگونه استارتاپ ها و کسب و کار های کوچک سریعا به موفقعیت برسند

نکات اصلی که در این مقاله بررسی می شوند.

  • تفاوت سئو سریع استارتاپ ها با سئوی معمولی چیست ؟
  • موتور های جست و جو از جان ما چه می خواهند !
  • طراحی یک سایت برای سئو
  • چه عواملی محتوای قوی سئو خواهند ساخت
  • خودکار کدن اتوماسیون سئو سایت شما

تفاوت سئو استارتاپ ها با سئو معمولی و طراحی سایت حرفه ای چیست ؟

خوب هیچ فرقی با هم ندارند ، :| ، برای گوگل اهمیتی ندارد که شما استارتاپ هستید ، محصول یا خدمت خاص و با ارزشی ارائه می کنید یا کلا کاری نمی کنید .

تنها دغدغه گوگل پیدا کردن دقیق ترین و منطبق ترین محتوا برای عبارات جست و جو شده است.

فرایند سئو سریع برای یک وب سایت بزرگ که با میلیون ها تومان پول طراحی سایت شده با یک سایت زپرتی که با 50 هزار تومن خریداری شده برابر است.

خوب پس تفاوت دقیقا کجاست ؟ تفاوت چندان خوبی نیست ولی خو شما به شدت بوده کمتری برای این کار دارید ، علاوه بر آن کل کسب و کار شما به موضوع سئو شما وابسته است !

برای اینکه یک طراحی سایت ارزان به موفقعیت سریع برسد نیاز به سازش و مصالحه دارد . قضیه اینجاست که گوگل جندان این کار را دوست ندارد. شما باید با سازش پیش بروید و پس از آن که بودجه بهتری داشتید جایگاه خود را مستحکم تر کنید.

موتور های جست و جو از جان ما چه می خواهند ؟

همانطور که گفته شد ، برای گوگل مهم نیست که شما چه کسب و کاری دارید :|

آنها صرفا به دنبال بهبود نتایج خود هستند وشما نیز باید در این جریان قرار بگیرید .

حال چند ویژگی که موتور های جست و حو از سایت شما می خواهند.

در دسترس بودن - برای این که شما رتبه بگیرید ، موتور های جست و جو باید به شما دسترسی داشته باشند و حتما url خود را در تمامی موتور های جست و جو ثبت کنید.

کیفیت محتوا - مرتبط ، بی همتا و مفید. این ها ویژگی هایی هستند که شما باید در محتوای خود به کار بندید.

UX عالی - گوگل دوست دارد که وب سایت شما uX خوبی داشته باشد.
درگیر کننده - کیفیت و UX خوب باعث می شود تا بازدیدکنندگان با محتوای شما ارتباط برقرار کنند و با ان درگیر شوند.

بهینه ساری - تمامی بهینه سازی های ممکن برای اینکه محتوای شما برای موتور های جست و جو قابل فهم تر باشد.

با توجه به طولانی بودنت مقاله منتظر ادامه آن در قسمت بعدی باشید.

ادامه دارد ...

طراحی سایت پرنا


10 راه برای آنالیز رقبای سایت شما !

آنالیز رقبای سایت شما

امروز ، طراحی سایت پرنا در خصوص اهمیت آنالیز رقبا مقاله ای را برای شما عزیزان آماده کرده است.

این قسمت از مقاله صرفا مقدمه محتوای اصلی است . اما توصیه میکنیم حتما آنرا بخوانید .

متاسفانه ، شما به هر حوزه کاری که ورود کنید با رقبا بسیاری برخودر خواهید کرد ، برخی از آنها بسیار موفق و قدرتمند هستند.

سوال اینجاست. پس من چگونه با انها رقابت کنم ؟

خوب متاسفانه دوم را اینجا به کار میبرم . متاسفانه جواب این سوال هم آسان نیست ! فاکتور های بسیاری برا موفقیت وجود دارند : خدمات یا محصول عالی ، پخش یا تحویل سریع و کامل کالا یا خدمات ، بازاریابی عالی و غیره . نیازی به توضیح هم نیست که شخصی که پشت کسب وکار قرار دارد باید پرتلاش ، مصمم باشد. به هدفش ایمان داشته باشد و افزاد درست را در کنار خود جمع کند.

بسیاری از مردم فکر می کنند برای اینکه رقبای طراحی سایت ارزان خود را کنار بزنند باید محصول یا خدمات بهتری نسبت به انها ارائه کنند. اگر چه ایجاد یک برند بهتر ، بیشتر می تواند پاسخ گوی شما باشد. اگر شما با دقت استراتژی برندیگ سایت های رقیب را بررسی کنید و بدانید چگونه به آنالیز رقبای سایت بپردازید. می توانید با پشتکار ، قدم به قدم انها را کنار بزنید.

اما برخی مسائل در حوزه کسب و کار اینترنتی وجود دارد که اغلب باعث اشتباه شما می شود. همان نکته ای که در بالا عرض کردم که مردم فکر می کنند تنها راه شکست رقبا ارائه محصول بهتر است. وقتی این جمله را می خواند به احتمال زیاد فکر می کنید که درست است اما درست نیست !

Gary Dahl سال 1975 ، ایده سنگ های خانگی به ذهنش رسید . او سنگ هایی را که در ساحل نیومکزیکو پیدا می کرد ، درون جعبه هایی که مخصوص بودند به فروش میرساند . اون بیش از 4 میلیون سنگ را فروخت !

بله درست خواندید ! اون 4 میلیون سنگ را ، هرکدام به قیمت 4 دلار به مردم فروخت و ثروتمند شد !

بعد از 6 ماه ، این محصول شکست خورد ولی به هر حال سود زیادی برای اون داشت. نکته این داستان چیست ؟ با برندینگ درست حتی می توانید سنگ هم به مردم بفروشید.

مهم نیست که در چه حوزه ای فعالیت دارید ، چه طراحی سایت چه .. بررسی دقیق رقبا به شما آگاهی زیادی در خصوص استراتژی های انها می دهد. تمامی توجه و مطالعات خود را صرف کمپین های بازاریابی آنها کنید. علاوه برا آن با آنالیز رقبای سایت می توانید با صرف زمان کوتاه تری ، بایدها و نباید های حوزه کاری تان را نیز پیدا کنید.

اهمیت بالای آنالیز رقبای سایت در طراحی سایت حرفه ای

رقابت در هر حوزه ای هر روز در حال افزایش است . این رقابت به قدری رشد کرده است که کسب و کار را مانند شمشیری دو لبه کرده است. از طرف دیگر این رشد باعث شده تا مشتریان بالقوه شما بسیار بسیار بیشتر شوند.

امروز اهمیت آنالیز رقبای سایت به شدت بالا رفته است. برای مثال بر اساس تحقیقات Alliance ، یک شرکت تولید زهرماری بلاد کفر :) ! متوجه شد که تمامی رقبا نسبت به خریداران خُرد بد رفتار هستند . رقبای این شرکت صرفا به دنبال مشتری های کلان و بزرگ بودند و با کسانی که خرید کوچکی داشتند چندان خوش رفتار نبودند.( این تحقیق را می توانید از اینجا بخوانید ) این شرکت با بررسی رقبا ، به سرعت این ضعف را شناسایی کرد و نقطه قوت خود را بر آن بنا کرد. آنها به سرعت به سهم بزرگری از بازار دست یافتند.

برند های بزرگ ، از همان ابتدا کار آنالیز رقبا را شروع کردند. آنالیز انها بدین گونه بود : توصیف صنعت و کسب و کار رقبا ، توصیف رقبای رقبا ! ، مشتریان آنها و تمایز اصلی آنها با یکدیگر مثل قیمت ، نحوه خدمت رسانی و ...

استفاده از این روش قدیمی می تواند یه شما کمک کند ولی نیازی نیست شما خودتان را محدود کنید . ما در این مقاله قصد داریم ابزار آنلاین مهمی را که با کمک انها شما میتوانید به آسانی رقبا را آنالیز کنید را به شما معرفی کنیم.

با توجه به طولانی شدن مقاله ، ابزار بررسی آنلاین را در مقاله بعدی معرفی می کنیم.

لطفا با ما همراه باشید.

طراحی سایت پرنا

استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی در سال 2018 (قسمت دوم )

استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی (قسمت دوم )

امروز در طراحی سایت پرنا در خصوص قسمت دوم مقاله اهمیت شبکه های اجتماعی و استراتژی های مهم و سرنوشت ساز در سال 2018 صحبت می کنیم.

قدم پنجم - یک برنامه زمانی مشخص و قطعی .

استراتژی هایی در شبکه های اجتماعی و طراحی سایت موفق هستند که دقیق و مداوم باشند . پس از اینکه قدم های بالا را انجام دادید با توجه به ساعات آنلاین بودن فالوور ها محتوا گذاری کنید . برای مثال اگر هدف شما بانوان خانه دار است ، صبح زود اقدام به پست گذاری نکنید !

پس از اینکه زمان پست گذای مشخص شد ، حتما با نظم عمل کنید ، به هیچ عنوان از پست گذاری غافل نشوید . چون عقبگرد سنگینی برای شما خواهد داشت.

تصمیم بگیرید که چه قشری از اجتماع را هدف قرار می دهید.

یک موضوع و پلتفرم برای محتوای خود انتخاب کنید.

تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی در شبکه های اجتماعی و طراحی سایت حرفه ای خود نشر می دهید . (عکس ، اینفوگرافیک ، ویدئو و ... )

تخمین بزنید که کاربران شما بیشتر چه زمانی آنلاین هستند.

طبق تحقیقات ما ، امار پیک آنلاین شبکه های موجود در کشور ما بدین صورت است.

  • لینکدین : 3شنبه تا 5 شنبه دور و بر ساعت 17
  • اینستاگرام : دوشنبه تا جمعه ساعت 14 تا 17

استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی , استراتژی شبکه های اجتماعی , social media ,  اهمیت شبکه های اجتماعی ,  نقش شبکه های اجتماعی

قدم ششم - با ابزار موجو سعی کنید گروه ها و کامیونیتی هایی را شکل دهید.

شبکه های مجازی به طور کلی در مورد گروه و جمع کردن مردم است. شبکه های مجازی می توانند به شما کمک کنند تا پیوند قوی تری با مشتریان خود ایجاد کنید و اعتاد برند خود را بالا ببرید.

به خاطر داشته باشید که وقتی پستی را ارسال کردید باید با کاربران وارد گفت و گو بشوید ، جواب سوالات آنها را بدهید . با اینکار حتی توجه مشتریان بالقوه خود را به طراحی سایت ارزان خود جذب می کنید و ان ها علاقه مند به خرید از شما خواهند شد.

استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی , استراتژی شبکه های اجتماعی , social media ,  اهمیت شبکه های اجتماعی ,  نقش شبکه های اجتماعی

شما با استفاده از شبکه های اجتماعی میتوانید جواب شکابت های مشتریان را بدهید، به ابراز احساسات آن ها واکنش نشان دهید. با اینکار به آنها نشان میدهد که به آنها اهمیت می دهید .

قدم هفتم - بررسی آمار و آنالیز نتایج :

در نهایت ، شما با پشتکار و همت ، تمامی قدم های بالا را انجام دادید ، حال وقت آن رسیده است که استراتژی و اهدافتان را رصد کنید.

در لیست زیر مهم ترین نکات برای بررسی گرد آوری شده اند.

  • کاربران فعال : چند نفر شما را فالو می کنند. تعداد کامنت ها ، لایک ها ، شر شدن ها و ... را بررسی کنید.
  • کمیت کلی : به طور کلی چند فالور دارید ، به صورت ماهیانه تعداد آنها را بررسی کنید.
  • بررسی بهرمندی : چه مقدار مشتری از طریق شبکه های اجتماعی جذب کرده اید ؟ بازدید کنندگان طراحی سایت شما بهتر شده است ؟ فروش شما به طور کلی چه قدر بهبود یافته ؟ و این قبیل سوالات.

استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی , استراتژی شبکه های اجتماعی , social media ,  اهمیت شبکه های اجتماعی ,  نقش شبکه های اجتماعی

وقت آن رسیده که ، اجتماعی شوید.

طبق آخرین آمار به دست آمده حدود 2میلیارد نفر آنلاین هستند و این آمار تا اواخر 2018 به 2/5 میلیاد نفر خواهد رسید.

سوال امروز برند ها این است ؟ چگونه از این جمعیت غیرقابل شمارش استفاده کنیم و سود خود را بهبود بخشیم.

شما با استفاده از این مقاله ، میتوانید استراتژی کلی خود را تعیین کنید ، چند بار انرا را مرور کنید و اگر سوالی داشتید میتوانید با ما در ارتباط باشید.

به خاطر داشته باشید ، هدف شما باید اهمیت دادن به مشتری و بهبود رابطه با آنها باشد . با اینکار می توانید به سود کلان تری نیز دست یابید.

موفق باشید.

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید

10 موتور جست و جو برتر جهان

10 موتور جست و جو برتر جهان کدامند ؟

در کنار گوگل و بینگ موتور های جست و جو یی وجود دارند که چندان شناخته شده نیستند ولی روزانه میلیون ها برا استفاده می شوند.

برای خیلی از مردم عجیب و غیر عادی است ، زمانی که گفته می شود موتور های جست و جو دیگیری غیر از گوگل نیز وجود دارند ، حتی برخی از آنها در صدد آن هستند که جایگاه گوگل را تصاحب کنند ولی هیچ کدام هنوز حتی جرات حضور در جنگ مقابل گوگل را ندارند.

به هر حال ، تیم طراحی سایت پرنا در این مقاله به معرفی موتور های جست و جو قدرتمندی می پردازد که در دسترس شما عزیزان هستند.

با ما همراه باشید ...

لیست 10 موتور جست و جوی قدرتمند ( آپدیت 2018 ) :

1- گوگل (google ) :

واقعا نیازی به توضیح بیشتر نیست ، گوگل به تنهایی بار 66% جست و جوی کل جهان را بر دوش می کشد ! طبق آخرین آمار یان آمار حتی مخوف تر هم شده است ، در آخرین آپدیت گوگل به تنهایی 74/52 % جست و جوی مردم را پوشش می دهد.

در وب گردی تلفن های همراه و تبلت ها ، باز هم آمار ترسناکتر است ، گوگل با داشتن سهم 93% به تنهایی یکه تازی می کند.

2- بینگ ( Bing ) :

بینگ حاصل تلاش مایکروسافت برای چالش گوگل است ، علی رغم تمامی تلاش های حاصل شده هنوز هم مردم متقاعد نشده اند که نتایج جست و جوی بینگ از گوگل بهتر است.

3- یاهو ( Yahoo ) :

یاهو از سال 2011 توسط بینگ پشتیبانی می شود . یاهو هنوز هم سرویس دهنده اصلی ایمیل در دهکده جهانی محسوب می شود . طبق آمار یاهوو به احتمال زیاد جایگاه بینگ را در رده دوم خواهد گرفت.

4- ask.com :

این موتور جست وجو به طور کلی حدود 0.05 % جست و جو ها را در اختیار دارد.

فرمت این موتور همانطور که از اسمش پیداست بر پایه پرس و پاسخ است ، شخصی سوالی میپرسد که توسط سایر کاربران یا طراحی سایت ها جواب داده شده اند.

5- AOL .com :

این موتور قدیمی هنوز هم در بین بهترین ها قرار دارد. سهم بازارا این موتور تقریبا 0.04 % است.

6- بایدو (Baido ) :

بایدو سال 2000 معرفی شد ف این موتور محبوب ترین موتور جست و جو در چین محسوب می شود. این موتور روزانه به بیش از میلیون ها جست و جو پاسخ می دهد. طبق الکسا این طراحی وب سایت هم اکنون رتبه 4 جهان را اختیار دارد.

7 - Wolframalpha :

حساب ای موتور با بقیه جداست ! این موتور هوشمند با گرد آوری حقایق علمی و محاسبات علمی به شما کمک می کند. این موتور همه نوع محاسبه را انجام می دهد ، برای مثال با جست و جوی وام 2000 دلار ، نرخ سود ، قسط ها و ... همه را محاسبه می کند.

البته این موتور در کشور ما جوابگو نیست.

8- DuckDuckGo :

این موتور چند نکته مثبت نسبت به سایرین دارد. ظاهر ساده و جذاب ، ذخیره نکردن اطلاعات کاربر ! ، تعداد بسیار کمتر تبلیغات نسبت به سایر موتور ها ،

با سرمایه گذاری مناسب این موتور می تواند سهم زیادی از بازار را در دست بگیرد.

9- Internet Archive :

این سایت موتور جست و جو در بین آرشیو سایت ها است ، با این طراحی سایت ارزان شما می توانید بفهمید یک سایت در سال 1996 به چه شکل بوده است !

با استفاده از این ابزار قدرتمند می توانید رشد بسیاری از غول های اینترنتی را به طور سالانه بررسی کنید.

10-Yandex.ru :

این موتور جست و جوی روسی بر اساس الکسا در بین 30 سایت برتر جهان قرار دارد. این موتور بر اساس machine learning ساخته شده که طبق ادعا سازنده هر روز بهتر می شود.

سخن پایانی :

بهترین موتور جست وجو چیست ؟ حتما گوگل ! ، گوگل محبوب ترین و بهترین است . همیشه محبوب ترین ها بهترینند ؟ پیشنهاد ما بررسی سایر گزینه های لیست است ، شاید با یک موتور جست وجو دیگر ارتباط گرفتید !

بیشتر بخوانید

طراحی سایت پرنا

12 نکته در طراحی سایت

امروز در طراحی سایت پرنا در خصوص نکات مهم برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی شما می پردازیم.

سپردن کار طراحی سایت به یک شرکت معتبر و قابل اعتماد ، موفقیت شما را تضمین نمی کند. المان دیگر برای موفقیت به روز نگه داشتن وب سایت با اخرین تکنولوژی و مسائل روز است.

حتی اگر شما بسیار خلاق و نوآور هستید و دوست ندارید دیگران را دنبال کنید ، رعایت نکات روز به شما توانایی بیشتری برای موفقیت خواهد داد.

در این مقاله ما 12 نکته مهم و اساسی را برای موفقیت شما جمع آوری کرده ایم ، اینکه به انها عمل کنید یا خیر ، به اختیار خودتان است !

12 نکته در طراحی سایت برای رسیدن به موفقیت :

در طراحی سایت ، موفقیت به اسانی به دست نمی آید ، برای موفقیت و تازه و به روز بودن باید همیشه به دنبال آخرین اخبار و قابلیت های جدید باشید.

و حال می رسیم به نکات موفقیت ، با ما همراه باشید.

استفاده از راهنمای سبک (Style Guides) در طراحی سایت :

راهنمای سبک هم اکنون یکی از ابزار قدرتمند در طراحی سایت به شمار می رود. راهنمای سبک ، به طور خلاصه به معنی راه روش جدید نمایش متون ، عکس ها و ... است. این راهنما ها می تواند در کتاب ها ، مجلات و سایت ها جمع اوری شده باشد.

طراحان وب سایت معمولا ، راهنما سبک خود را ایجاد می کنند ، این راهنما از سایر راهنما های موجود الهام گرفته شده و حدودی هم سلیقه خودشان است. نکته مهم به روز کردن مداوم این سبک ها و بهبود آنها است.

حذف سایدبار ها :

12 نکته در طراحی سایت , موفقیت در کسب و کار اینترنتی , موفقیت در طراحی سایت , طراحی سایت موفق , طراحی سایت به روز

سایدبار ها باعث درهم و برهمی طراحی سایت ارزان می شود. در گذشته آنها برای بهبود کارایی سایت ها با نمایش ، لینک ها ، دسته بندی ها ، پست های اخیر و ... به کار می رفتند.

به مروز زمان سایدبار ها دستخوش تغییراتی شدند و فرم ها و امکانات دیگری در آنها قرار گرفتند. هرچند از لحاظ تئوری سایدبار ها امکانات زیادی دارند ، ولی کاربران به ندرت از انها استفاده می کنند.

در حال حاضر سایدبار ها صرفا فضا را اشغال می کنند ، با حذف آنها فضای بیشتری برای ارائه کامل ایده ها و خدماتتان دارید.

طرح اولیه سایت را با قلم و مداد طراحی کنید :

اغلب ، کار طراحی سایت در ادیتور ها و نرم افزار های معروف مانند فوتوشاپ انجام می گیرد. خارج از چارچوب عمل کنید. به جای اینکه ایدتور را باز کنید ، چرا با فکر و ایده قبلی شروع به این کار نکنیم ؟

یک مداد و کاغذ بردارید و طرح دلخواهتان را روی ان بکشید ، از گرافیست ها هم کمک بگیرید. پس از آن با مشورت با برنامه نویسان طرح خود را بهبود بخشید و تغییر دهید.

فونت ها را کمی بزرگتر کنید.

12 نکته در طراحی سایت , موفقیت در کسب و کار اینترنتی , موفقیت در طراحی سایت , طراحی سایت موفق , طراحی سایت به روز

فونت های بزرگ ، ایده چندان جدید در طراحی سایت حرفه ای نیست. اما همچنان ایده محبوبی است. توانایی فونت بزرگ جلب توجه بازدیدکنندگان است.

استفاده از فونت های بزرگ می تواند نکات مهم کسب و کار شما را با قدرت بیشتری به مردم انتقال دهد.

یک فونت مناسب انتخاب کنید و در استفاده از این تکنیک زیاده روی نکنید !

ادامه دارد.

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید

10 اشتباه کشنده در طراحی سایت

اشتباهات طراحی سایت

امروز در طراحی سایت پرنا ، در خصوص نکات کوچک موفقیت سایت شما صحبت می کنیم. این مقاله در خصوص 10 اشتباهی است که شما هیچوقت نباید در زمان طراحی سایت انجام دهید. این نکات را رعایت کنید تا از رقبا پیشی گیرید.

1- غیر فعال کردن دکمه back در مرورگر :

سال ها پیش ، برنامه نویسان شیطانی :) راهی برای غیر فعال کردن دکمه back مرورگر پیدا کردند. شما مطمئنا با طراحی وب سایت هایی مواجه شده اید که هنگامی که قصد داشتید با زدن این دکمه ، به گوگل بازگردید به یک صفحه نا خواسته ریدایرکت شده اید یا با پیغام هایی از قبلی " آیا مطمئن اید که می خواهید خارج شوید " و... رو به رو شده اید . یا یک پاپ آپ بزرگ جلوی چشم شما باز می شود و ...

توصیه ما ، هیچ وقت این کار را انجام ندهید چون بازدیدکنندگان به شدت از آن متنفرند و احتما هیچ وقت به سایت شما باز نخواهند گشت.

2- پخش کردن اطلاعات مهم در چند صفحه :

زمانی ، هر کدام از اطلاعات ، درباره ما ، خدمات ما ، اطلاعات تماس و ... همگی در صفحات متفاوتی قرار داشتند. این کار در آن زمان جذاب بود.

در حال حاضر این کار به شدت خسته کننده و بی خود است ! پس اطلاعات اساسی و مهم را در یک صفحه جمع آوری کنید.

3- شماره تلفن و آدرس را در دید نگذاشتند :

اگر شما چیزی را به فروش برسانید ، باید اطلاعات تماس را همیشه در دسترس مشتری قرار دهید. این اطلاعات باید در تمامی صفحات شما دیده شوند. برای مثال می توانید از منو های چسبیده استفاده کنید یا هرچیزی که دوست دارید .

4-لینک های خراب :

لینک ها خراب ، لینک هایی که با کلیک روی آنها اتفاقه خاصی نمی افتاد ، لینک هایی که به صفحه 404 ریدایرکت می شوند ، نوعی از شکجنه های اینترنتی هستند. وب سایت را به صورت هفتگی چک کنید. ببینید لینک ها به جایی که قرار است وصل هستند. در صورت بروز این مشکلات بی درنگ آنها را رفع کنید.

5- سرعت کم سایت :

سرعت کم طراحی سایت ارزان ، یعنی از سایت من بازدید نکنید ! بار ها این موضوع را در مقالات مختلف شرح داده ایم.اگر وب سایت بالای 5 ثانیه لود شود بیش از 90 درصد بازدیدکنندگان آن را ترک می کنند. در صورت سرعت کم ، بالافاصله این مشکل را رفع کنید.

میتوانید این دو مقاله را بخوانید

۷ راه افزایش سرعت وب سایت ( قسمت اول)

۷ راه افزایش سرعت وب سایت ( قسمت دوم)

6- اطلاعات فسیل شده :

این موضوع واقعا عجیب است ، ولی بسیاری از وب سایت ها از محتوای قدیمی و مرده استفاده می کنند. مطمئن شوید و محتوای به روز استفاده می کنید. وب سایت را هر روز آپدیت کنید تا به نتایج بهتری برسید. علاوه بر ان حتما از محتوای تصدیق شده استفاده کنید.

7- منو (navigation ) ضعیف :

اینترنت به دنبال سرعت است . این موضوع آزاردنده است که قادر نباشید به آسانی به اطلاعاتی که لازم است دسترسی پیدا کنید. اگر این موضوع در طراحی سایت شما صدق کند ، بازدیدکنندگان به آسانی به سمت رقبا خواهند رفت. تصور کنید برای این که مشتری به اطلاعات مورد نظر دسترسی پیدا کند ، باید از چندی صفحه بگذرد و لینک های متفاوتی را بفشارد ! تا به هدف برسد. مطمئنا این کار لذت بخش نیست. صفحات و اطلاعات مهم را همیشه در منو قرار دهید

8-رنگ ها و فونت های متفاوت بسیار :

صفحه را بی خود و بی جهت شلوغ نکنید. استفاده از رنگ ها و فونت های متفاوت در صفحه صرفا باعث سردرگمی بازدیدکننده می شود. هدف شما را طراحی سایت ارزان نشان دادن ثبات و برند شماست ، نه این که شما هنرمند هستید !

9- صفحات یتیم ! :

مطمئن شوید که تمامی صفحات شما ، به نوعی با هم لینک شده اند. گاهی اوقات کاربران به صفحاتی می روند که از بقیه سایت ایزوله هستند ! و امکان دسترسی به ان ها به آسانی ممکن نیست. علاوه بر آن حتما لینک صفحه اصلی و همینطور back ا تمامی صفحات به کار ببرید.

10- لینک نکردن سایت به صفحات اجتماعی :

تقریبا تمامی کسب و کار های اینترنتی صفحات اجتماعی خود را دارند . این صفحات شامل تلگرام ، اینستاگرام ، لینکدین و ... هستند. لینک دسترسی به صفحات اجتماعی را حتما در سایت خود قرار دهید.

طراحی سایت پرنا


12345
last